Методичні рекомендації щодо виконання програм
з навчальних предметів та окремих питань завершення навчального року
/матеріали від управління освіти Чернівецької міської ради/
https://drive.google.com/open?id=1WywgStC0knYQ0M65tSmqftU0MpGc3JNF
*****
СУБ’ЄКТИ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ, ЩО МАЮТЬ ЛІЦЕНЗІЮ НА ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ У М.ЧЕРНІВЦІ
http://gimnasia4buk.at.ua/METOD_ROBOTA/subekti_pidvishh-kvalifikaciji.docx
******
З 06/03: У школах і вишах Буковини запровадили карантин через коронавірус
Карантин триває...ПРАЦЮЄМО ДИСТАНЦІЙНО
*****
ЗАХОДИ щодо виконання працівниками методичної, організаційно-педагогічної роботи
на період карантину http://gimnasia4buk.at.ua/KARANTIN/zakhodi_dlja_zdijsnennja_distancijnoji_roboti_na_p.docx
*****
У лютому 2020 року буде проведена ІІІ міська віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»
Зразки матеріалів до ІІ віртуальної науково-практичної конференції “Талант та елітарність”
МОЖНА ЗНАЙТИ ЗА ПОСИЛАННЯМ
Участь вчителів гімназії №4 в роботі конференції :
Комарі М. В. - уч. фізичної культури http://gimnasia4buk.at.ua/RIZNE/3-3prezentacija_na_konferenciju.pptx
******
У лютому 2019 року буде проведена ІІ міська віртуальна науково-практична конференція «Талант та елітарність»
Зразки матеріалів до ІІ віртуальної науково-практичної конференції “Талант та елітарність”
МОЖНА ЗНАЙТИ ЗА ПОСИЛАННЯМИ
*****
Участь вчителів гімназії №4 в роботі конференції :
Біньовська Ю.М - вчитель біології,основ здоров’я http://gimnasia4buk.at.ua/RIZNE/talant_ta_elitarnist_gimnazija_4.pptx
*****************
Роль методичної роботи в підвищенні рівня професійної підготовки вчителя
Якість, результати навчально-виховного процесу школи залежать передусім від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності.
Підвищенню фахової підготовки педагогічних кадрів у школах сприяє спеціальна методична робота, яка збагачує їх педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям оволодівати педагогічною майстерністю, підтримує в педагогічному колективі дух творчості, прагнення до пошуку. Методична робота спонукає вчителя до засвоєння змісту нових програм і технологій їх реалізації, ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик їх викладання, вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду, вдосконалення навичок самоосвітньої роботи. Вона забезпечує надання вчителю кваліфікованої допомоги з теорії та практичної діяльності.
У сучасній ш колі методична робота здійснюється за такими напрямами:
1) поглиблення філософсько-педагогічних знань, спрямованих на відродження й розвиток національної освіти в Україні, вивчення педагогічної теорії, методики навчання і виховання, психології, етики, естетики, поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета і методики його викладання;
2) вивчення діалектики і принципів розвитку української національної школи; збагачення педагогічних кадрів надбаннями української педагогіки, науки, культури; вивчення теорії та досягнень науки з викладання предметів, володіння сучасними науковими методами; вивчення й практична реалізація оновлених програм і підручників, розуміння їх особливостей;
3) освоєння методики викладання додаткових предметів; випереджувальний розгляд питань методики вивчення складних розділів навчальних програм з проведенням відкритих уроків, використанням наочних посібників, ТЗН, дидактичних матеріалів;
4) освоєння і практичне застосування теоретичних положень загальної дидактики, методики і принципів активізації навчальної діяльності учнів, формування у них наукового світогляду з урахуванням вимог етнопедагогіки;
б) систематичне інформування про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту й методики навчально-виховної роботи, глибоке вивчення відповідних державних нормативних документів;
6) упровадження досягнень етнопедагогіки, психології та окремих методик і передового педагогічного досвіду із зверненням особливої уваги на використання в діяльності педагогічних колективів зразків національної культури і традицій.
************
ПОЛОЖЕННЯ ПРО МЕТОДИЧНУ РОБОТУ ВЧИТЕЛЯ
1. Загальні положення
1.1. Учитель — ключова постать у сучасному навчально-виховному процесі, духовний наставник учнів. Від його підготовки залежить якість освіти, рівень духовної культури суспільства, утвердження демократичних принципів та процесів.
1.2. Методична робота вчителя — усвідомлена, цілеспрямована, планомірна та неперервна робота педагога, спрямована на вдосконалення теоретичної власної підготовки, необхідної для практичної діяльності.
1.3. Результатом методичної роботи вчителя є формування творчої активності, розвитку ініціативи педагога, узагальнення й поширення його досвіду, зростання авторитету.
2. Завдання та напрями діяльності вчителя
2.1. Основні завдання вчителя:
• формування потреби до неперервної освіти та самоосвіти впродовж життя; формування високого рівня культури, зокрема правової;
• розвиток здатності до творчої діяльності;
• готовність до співпраці, толерантність, терпимість до іншої думки;
• уміння вести діалог, шукати та знаходити розумні компроміси;
• розвиток здатності до самоорганізації.
2.2. Основні напрями роботи вчителя:
Участь у роботі кафедри вчителів групи споріднених предметів, предметної кафедри, творчих груп учителів, створених з метою реалізації програм та проектів, які існують у навчальному закладі:
• участь у педагогічних радах, педагогічних консиліумах з метою колективного розв'язання педагогічних ситуацій;
• участь у науково-практичних конференціях, семінарах, тренінгах, які проводять у навчальному закладі, інших загальноосвітніх та
вищих навчальних закладах;
• участь у співбесіді із заступником директора з відповідного напряму діяльності, керівником кафедри з питань, які належать до його компетенції;
• участь у підготовці та проведенні оперативно-методичних нарад.
3. Організація роботи
Учителі планують, координують та затверджують методичну діяльність на засіданні; науково-методичної ради навчального закладу, кафедр, творчих груп.
4. Права вчителя
Учитель має право на:
• вибір форм, методів, технологій викладання навчального матеріалу, що відповідають основним положенням законодавчих документів у сфері освіти та не протирічать основним завданням навчального закладу;
• самостійний вибір форм та методів підвищення власної фахової майстерності;
• відрядження та вирішення питання про оплату участі в тренін-гах, семінарах, конференціях, які мають науково-методичний, фаховий характер і сприяють підвищенню фахової майстерності;
• забезпечення організації навчальної діяльності учнів на сучасному рівні, особистої методичної діяльності, забезпечення необхідною методичною літературою та посібниками, зокрема періодичною пресою відповідно до фаху.
5. Обов'язки вчителя
Учитель гімназії зобов'язаний:
• організувати особисту діяльність з питань удосконалення педагогічної, фахової майстерності (наукова, експериментальна, методична робота) через участь у роботі кафедри, творчої групи відповідно до Програми самовдосконалення, саморозвитку та самореалізації вчителя навчального закладу;
• організувати роботу з обдарованими, здібними учнями (наукова, дослідна, проектна, олімпіадна робота, творча майстерня) та з учнями інших груп за рівнем навченості;
• організувати свою роботу з урахуванням основних завдань діяльності навчального закладу, науково-методичної проблеми кафедри, Програми самовдосконалення, саморозвитку та самореалізації вчителя;
• організувати співпрацю з батьками та вчителями з питань підвищення якості навчально-виховного процесу, поліпшення якості педагогічної діяльності;
• планувати свою діяльність з урахуванням здоров'я та безпеки життя дітей, заходів із техніки безпеки;
• надавати методичну, фахову допомогу молодим спеціалістам.
6. Документація
Учитель має створити власне портфоліо, до якого потрібно включити:
• методичну картку як результат фахової методичної роботи;
• сценарії урочних та позаурочних навчальних і виховних заходів;
• тексти особистих видань, публікацій тощо;
• тестові матеріали.
7. Керівництво методичною діяльністю вчителя
Методичною діяльністю вчителя керують директор школи через заступника директора навчального закладу з відповідного напряму діяльності, керівник кафедри, відповідальний за організацію роботи творчої групи.
*****