Карантин-2020:
З 06/03 У школах і вишах Буковини запровадили карантин через коронавірус
Карантин триває...
Поради під час карантинуЩо робити з дітьми під час карантину: ресурси і поради
Про це розповіла дитяча психологиня Світлана Ройз в інтерв’ю Марії Єфросиніній для UNICEF:
https://life.pravda.com.ua/society/2020/03/20/240285/
***********
Невеличка збірка посилань від Сателіт Сервіс:
*********
Правила безпеки для дитини «16 питань, відповіді на які мають знати усі діти»http://simya.com.ua/16-pytan-vidpovidi-na-yaki-mayut-znaty-usi-dity/?fbclid=IwAR0UuSzDa1okgbNPw5nRzaFnFIjq58j-LnSnn_itEaTkU3Vf_8jaScXS4PA
*******
«Карантиноправила від Наталії Гуркіної»https://www.youtube.com/watch?v=OapXnKq42Zo&fbclid=IwAR2FGEJjeY15ZbGbM7B9MXyPLvkUO02IRYtZXST8S1z2V6qXdkoBARn-oZI
********
Психологічна готовність дитини до навчання
Часто вважається, що після досягнення 7-річного (а тепер навіть 6-річного) віку питання готовності дитини до школи вирішиться сам собою, і батьки бувають дуже розчаровані, коли на попередньому співбесіді чують, що їх дитина не підготовлена до школи.
Так як шлях розвитку кожної дитини дуже індивідуальний, то до шкільного віку, діти приходять з абсолютно різним багажем досвіду - знаннями, вміннями, навичками, звичками. Щоб зрозуміти яка повинна бути психологічна готовність дитини до школи, необхідно знати - що із себе представляє сучасна школа.
Сучасна школа - продукт тривалого історичного розвитку, в результаті якого закріпилися такі характеристики.
1. Загальнодоступність. У Росії всі діти мають відбите в законі право на освіту, яка не є привілеєм окремих верств населення. Тому, навчання в основному орієнтовано на «середнього» учня ні швидкого, ні повільного, ні відмінника, ні двієчника. Всі перераховані групи школярів, як правило, в масовій школі переживають деякі незручності.
2. Колективність навчання. З 18 століття знаменитий педагог Ян Амос Коменський розробив класно-урочну систему навчання, і воно втратило індивідуальний характер. Отже, велике значення має загально емоційний клімат у колективі, дружні зв'язки і суперництво між дітьми.
3. Об'єктивність оцінювання. Відносини школярів і викладачів будуються на системі оцінок. Нерідко дитина змішує ставлення до нього з боку вчителя і оцінку, оцінку і реальні успіхи.
4. Вербальне навчання. Викладання опосередковано словом, як подача матеріалу, так і перевірка знань здійснюється у мовній формі. Це означає, що необхідною передумовою успішного навчання є багатий словниковий запас, вміння вільно переказувати і висловлювати свої думки.
........
Отже, психологічна готовність до шкільного навчання передбачає багатокомпонентне освіту.
Перш за все, у дитини має бути бажання йти до школи, тобто мотивація до навчання.
Повинна бути сформована соціальна позиція школяра: він повинен вміти взаємодіяти з однолітками, виконувати вимоги вчителя, контролювати свою поведінку.
Основним новоутворення дошкільного дитинства вважається вміння грати в рольові, сюжетні і що найважливіше для школи - в ігри з правилами.
Він моделює в грі свої відносини з навколишнім світом, програє різні ситуації - в одних лідирує, в інших підпорядковується, в третіх здійснює спільну кооперативну діяльність з іншими дітьми і дорослими. Всензітівние періоди розвитку дошкільник осягає різноманітність соціальних зв'язків. Тому найважливішою передумовою готовності до школи є вичерпаність попереднього періоду розвитку: дитина повинна вміти грати. В іншому випадку навантаження початкової школи може виявитися непомірною і привести до появи невротичних симптомів у дитини (примхливості, плаксивості, страху перед учнями і вчителькою і навіть відмова ходити в школу). Важливо, щоб дитина була здоровою, витривалою, інакше йому буде важко витримати навантаження протягом уроку і всього навчального дня.
І найголовніше - у нього має бути гарний розумовий розвиток, який є основою для успішного оволодіння шкільними знаннями, вміннями і навичками, а також для підтримки оптимального темпу інтелектуальної діяльності, що б дитина встигав працювати разом з класом.